Tender za Brodogradilište do kraja godine

Bez autora
Nov 17 2013

Tender za prodaju većinskog paketa akcija Brodogradilišta Bijela, kako su saopštili njeni predstavnici, biće raspisan do kraja ove godine, zbog čega raduje najava Adriatic Marinasa o zainteresovanosti holandskog Amels/Damena za osnivanje kompanije za remont i servisiranje jahti u Bijeloj. Iz Brodogradilišta su naveli da je učešće na tenderu najavilo više stranih kompanija, od kojih pojedine spadaju u najrenomiranije u oblasti jahtinga i kruzera. Svaka od njih će biti u prilici da ponudi svoje najbolje uslove za privatizaciju Jadranskog brodogradilišta Bijela. Sve to, naravno, kao što navode i iz Adriatic Marinasa, uz poštovanje najviših evropskih standarda i na dobrobit lokalne ali i šire zajednice. Vjeruje se i da će, u takvoj konkurenciji, ranije ponuđeni uslovi kompanije Amels/Damen, iz maja ove godine, biti unaprijeđeni.

Tender za Brodogradilište do kraja godineTender za prodaju većinskog paketa akcija Brodogradilišta Bijela, kako su saopštili njeni predstavnici, biće raspisan do kraja ove godine, zbog čega raduje najava Adriatic Marinasa o zainteresovanosti holandskog Amels/Damena za osnivanje kompanije za remont i servisiranje jahti u Bijeloj.

Iz Brodogradilišta su naveli da je učešće na tenderu najavilo više stranih kompanija, od kojih pojedine spadaju u najrenomiranije u oblasti jahtinga i kruzera.

“Svaka od njih će biti u prilici da ponudi svoje najbolje uslove za privatizaciju Jadranskog brodogradilišta Bijela. Sve to, naravno, kao što navode i iz Adriatic Marinasa, uz poštovanje najviših evropskih standarda i na dobrobit lokalne ali i šire zajednice. Vjerujemo i da će, u takvoj konkurenciji, ranije ponuđeni uslovi kompanije Amels/Damen, iz maja ove godine, biti unaprijeđeni”, rekli su iz Brodogradilišta.

Jadransko brodogradilište je, kako su podsjetili, ispunilo apsulutno sve obaveze ranije važećim dokumentima o formiranju zajedničkog preduzeća sa Adriatic Marinasom za remont jahti i mega jahti.

Najveća obaveza Jadranskog brodogradilišta Bijela, definisana u tim dokumentima, bila je separisanje otpadnog grita, njegovo pakovanje i uklanjanje sa dijela teritorije Brodogradilišta koja je tada bila predviđena za zajedničku kompaniju. Taj posao koštao je milion eura i završen je prije skoro godinu i po.

Priča o poslovnom aranžmanu o remontu mega jahti sa Adriatic Marinasom stara je nekoliko godina. U zajednički projekat je, kako se pominjalo, trebalo da bude uključena i francuska kompanija Composite Works, a preduslov za to bilo je zbrinjavanje 60 hiljada tona grita.

Brodogradilište je sav grit spakovao u džambo vreće još prije godinu i po, čime je ispunio svoju dogovorenu obavezu i čekaju saglasnost za njegov odvoz iz kruga preduzeća. Prije dvije godine najavljena su i ulaganja u ovaj zajednički projekat po kojima je Brodogradilište trebalo da uloži tri miliona, a Adriatik Marinas i Composite Works i do 12 miliona.

Predsjednik Odbora direktora Jadranskog brodogradilišta, Stanko Zloković je u junu saopštio da Adriatic Marinas zbog krize nije u stanju da samostalno uđe u realizaciju projekta, već da traže strateškog partnera i kvalifikovanog operatera. Zloković je tada objasnio da je Brodogradilište svoje obaveze ispunilo prošle godine u smislu oslobađanja 26 hiljada metara kvadratnih zemljišta, radioničkog dijela i jugoistočnog gata od 60 hiljada tona grita i da su pribavili neophodne UT uslove.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik